Інформаційна картка учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019»
Інформаційна картка
учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель
року – 2019»
у номінації «Географія»
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Бойко
Оксана Михайлівна
|
Посада
|
Учитель географії
|
Місце роботи (найменування закладу освіти
відповідно до статуту)
|
Васильківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №
9 Васильківської міської ради Київської області
|
Освіта (найменування
закладу вищої освіти, рік закінчення навчання)
|
Київський державний педагогічний інститут ім. М.
Горького; 1991 рік
|
Самоосвіта (за останні 3 роки)
|
«Методичні
рекомендації щодо впровадження STEAM-освіти» (2017 р.);
«Інтегрований
курс «Природничі науки»: очікування від експериментального впровадження»
(2018 р.) https://naurok.com.ua/webinar
|
Загальний стаж роботи
|
28 років
|
Педагогічний стаж
|
28 років
|
Стаж роботи у даному закладі освіти
|
28 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Педагогічне звання (за наявності)
|
|
Науковий ступінь (за наявності)
|
|
Посилання на Інтернет-ресурси, де ви представлені
(за наявності)
|
https://www.facebook.com/
|
Посилання на відеорезюме**
|
|
Педагогічне кредо
|
«Я
мислю, а відтак – існую! Я дію, а відтак – живу. Та, якщо хоч на мить засну я
– життя уже не здожену!»
|
Педагогічний портрет
Я вибрала Долю собі сама…
І що зі мною не станеться –
у мене жодних претензій нема
до Долі – моєї обраниці...
Л. Костенко
Учитель… Це посада чи
покликання?
Для
багатьох моїх колег - це мрія
дитинства, для декого – обдуманий вибір, для когось – випадковість, а мене ця
професія, мабуть, вибрала сама.
Народилась і виросла я в учительській родині. Мої батьки віддали цій професії все своє
життя. Тому, коли дітлахи гралися в школу, ми з сестрою в ній просто жили.
Після закінчення школи, не задумуючись, пішла в педагогічний вуз. А тепер
маємо вже цілу учительську династію в трьох поколіннях – мої батьки, ми з
сестрою, мій чоловік, наша донечка.
У Васильківській
загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 9 працюю з 1990 року. За 28 років
педагогічної діяльності ні разу не пожалкувала про свій вибір.
Говорять, що Учитель - артист своєї справи, але глядачі не
зустрічають і не проводжають його оваціями. Говорять, що Учитель - скульптор, але його роботи до певного часу
ніхто не бачить, окрім нього самого. Учитель - це лікар, але його пацієнти
рідко дякують за лікування, та і лікуватися не дуже прагнуть. Де ж черпати
цьому артисту-скульптору-лікареві натхнення?..
У дітях, яких тобі довірили.
Сьогодення
вимагає від школи виховання життєво компетентної креативної особистості,
здатної реалізувати себе в умовах динамічного розвитку світу. Але щоб
виховати світлу, красиву Людину, сучасний вчитель має усвідомити всю
благородність та серйозність свого призначення, бо учень – маленький Всесвіт,
до якого треба шукати дорогу і розумом, і серцем.
Тому
замало бути просто освіченим, у школі головне навчитися поєднувати в собі і
ерудованість, і різносторонність захоплень (щоб відкрити ще невідоме доступно
та цікаво), і впевненість у собі (оскільки маєш бути прикладом), і сучасність
(бо лише так можна зрозуміти інтереси та бажання дітей), і доброзичливість, і
прагнення допомогти дитині зрозуміти свої таланти та віднайти себе.
Зміни
у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову
мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до
життєвої творчості та самореалізації у нових соціальних умовах.
Досягти цієї
мети шляхом використання лише традиційних форм та методів організації
навчальної діяльності неможливо. Тому необхідна серйозна, науково
обґрунтована робота, спрямована на переоцінку існуючих підходів і до
визначення мети й змісту освіти, і до форм і методів навчання та виховання.
Темою мого педагогічного досвіду є
«Формування комунікативних навичок як шлях до підвищення мотивації навчальної
діяльності учнів на уроках географії». Особистісно-орієнтовані технології
ставлять сьогодні в центрі усієї шкільної освітньої системи особистість
дитини, забезпечення комфортних, безконфліктних умов її розвитку, реалізації
природних потенціалів: нахилів,
задатків, здібностей, талантів.
Постійно
працюю над пошуком сучасних інноваційних форм навчання, які дитина зможе
застосовувати у своєму житті. Формування комунікативної компетентності,
комунікативної культури є одним з найнеобхідніших завдань на шляху до
виховання творчої особистості випускника. Географія, як універсальна наука,
має можливості для здійснення цього завдання. У своїй практиці застосовую різноманітні
форми й методи, які відповідають меті уроку, змісту навчального матеріалу,
віковим і психологічним особливостям учнів, сприяють оволодінню знаннями й
вміннями. Під час проведення уроків використовую наочні посібники, сучасні
технічні засоби, ІКТ, навчаю проводити експерименти та дослідження.
З метою розвитку творчої особистості активно впроваджую діяльнісний
підхід у навчанні, при якому діти виступають у ролі активних шукачів
інформації, дослідників, доповідачів, співрозмовників, що дає змогу розвивати
комунікативні навички особистості, висловлювати власну думку. У роботі
використовую право на творчість, застосовую колективні форми навчальної
діяльності, ігрові прийоми, роботу в парах, творчі завдання, проектну
діяльність.
Переконана,
що нетрадиційні форми навчання допомагають вирішувати ті складні завдання,
які сьогодні стоять перед нашою освітою і школою зокрема. Як писав відомий педагог В. Сухомлинський, «щоб дати
учням іскринку знань, учителю потрібно ввібрати ціле море світла».
Викладання
у школах має бути цікавим й захопливим. Досягти цього не так
складно, як здається. Все, що потрібно — це люди, які
горять своєю роботою, і трішечки наукових знань. Треба, щоб вчителі любили те,
що вони роблять, і не боялися експериментувати. Вмотивований
учитель – це факел, від якого запалають маленькі ліхтарики - очі наших учнів.
Майбутнє української освіти, на мою думку, в педагогіці партнерства. В основі
педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем,
учнем і батьками. Стосунки партнерства складаються там, де діти і дорослі об’єднані спільними
поглядами і прагненнями.
Вважаю,
що в сучасній школі треба змінити підходи до домашніх завдань (можливо навіть
відмінити). Це розвантажить дитину,
надасть їй емоційної свободи, створить умови для розвитку дитини як
особистості. В позаурочний час дитина повинна займатися улюбленою справою:
спорт, музика, танці і т. д.
Я
хотіла б зустрітися з педагогами-колегами, які мають досвід у застосуванні
інтерактивного обладнання на уроках. Мене цікавить програмне забезпечення
освітніх програм та можливості їх використання в навчальному процесі.
У
вільний час люблю читати книги, дуже полюбляю поезію, обожнюю театр.
Цікавлюся комп’ютерними програмами для створення фото-
та відеомонтажу. Моїм захопленням є подорожі з сім’єю. Моя родина – мій
найбільший скарб і найбільше досягнення.
Учитель робить цей світ
добрішим і мудрішим, дає людству надію на подальший розвиток. Виконуючи таку важливу місію на цій Землі,
хіба можна говорити про непрестижність нашої професії?!!
|
Комментарии
Отправить комментарий